Persgroep Advertising gepresenteerd
08-09-2009 (00:00) - Media
Verkooporganisatie PCM Media en de nationale verkooporganisatie van AD heten voortaan de Persgroep Advertising. Met de dagbladen AD, de Volkskrant, Trouw, NRC Handelsblad, nrc.next en Het Parool in de portefeuille is de Persgroep de grootste dagbladuitgever in Nederland.
One-stop-shop
Directeur de Persgroep Advertising Wouter van der Meulen: 'Door onze dagbladencombinatie van massa-, kwaliteits- en regionale titels bieden we marketeers nu een one-stop-shop met toegang tot grotere en meer doelgroepen. We zijn nu een centrale verkooporganisatie met als focus Dagbladen, Online en Banen.'
De combinatie van de kranten van de Persgroep bereikt 23 procent van de Nederlanders. De nieuwssites trekken maandelijks ruim 4,3 miljoen unieke bezoekers. Volgens het organisatie bieden de merken bovendien toegang tot lezers in alle randstedelijk regio's.
Marktonderzoek
'De nieuwe organisatie betekent voor adverteerders, mediabureaus en reclamebureaus niet alleen een groter bereik en meer combinaties om de doelgroep te bereiken, het betekent ook meer kennis', benadrukt Van der Meulen. 'We zullen namelijk nog meer marktonderzoek doen waardoor we adverteerders nog beter kunnen ondersteunen.'
De focus van de Persgroep Advertising is adverteerders faciliteren een betere relatie met hun doelgroepen aan te gaan. 'Daarvoor moet je bereid zijn samen te werken met verschillende disciplines en het lef hebben externe partnerships aan te gaan.'
Communities
'Speciaal hiervoor hebben we een compacte, gespecialiseerde unit opgericht: de Persgroep Community. Deze specialisten bedenken en ontwikkelen samen met de adverteerder onalledaagse concepten. Concepten gericht op het activeren van specifieke doelgroepen: communities.'
De Persgroep Advertising is de nationale verkooporganisatie van AD, de Volkskrant, Trouw, NRC Handelsblad, nrc.next en vanaf 1 januari 2010 ook van Het Parool. Deze sterke merken bereiken stuk voor stuk aantrekkelijke doelgroepen en bieden ook unieke doelgroepcombinaties. De advertentiefocus van het bedrijf is gericht op de Arbeidsmarkt, Retail, Kunst/Cultuur, Financieel/Zakelijk, Toerisme, Lifestyle, Vastgoed en Automotive.