Philips zoekt 'sexy' tweets

19-08-2009 (09:18) - Media

Of het nu met het lekkere warme weer of dat zomerse tintje op ieders gezicht te maken heeft: in de zomer hebben mensen betere seks dan de rest van het jaar, blijkt uit een internationaal onderzoek in opdracht van Philips. Reden voor de electronicaproducent om voor het najaar alvast met een nieuwe lijn 'sensuele stimulatoren' op de markt te komen.

Het merk startte daarnaast een eigen Twitteraccount en website voor 'sexy tweets'. Op de LoveCloud-website worden alle tweets verzameld waar het woordje 'sex' in voorkomt. Op die manier ontstaat een real-time tagcloud van alle populaire sleutelwoorden rondom het thema sex -  waarbij opvalt dat vooral 'Birthday', 'Bondage', 'Watching', 'Cyber', 'Crazy' en 'Kitchen' hoog scoren.

Wie zijn romantische of sexy tweets de komende weken tagged met #philipssextalk doet automatisch mee aan een competitie waarmee de nieuwe sextoys van Philips te winnen zijn. Op www.twitter.com/PhilipsSexTalk is meer te lezen over die actie.

Uit het onderzoek onder 3500 mensen bleek verder dat Nederlandse koppels hun alledaagse liefdesleven waarderen met een respectabele 6,98 op een schaal van 10. Met de stijgende temperatuur springt dit cijfer naar 7,25 als de koppels tijdens hun zomervakantie samen genieten van seks.

 


DutchCowgirls

Bureaus

Marketing

Economisch