Rails verdwijnt uit de treinen
18-07-2008 (09:36) - Media
NS-relatiemagazine Rails verdwijnt in de huidige vorm. Eind juli verschijnt de laatste uitgave, een themanummer over de Olympische Spelen die via de kiosken op 120 stations zal worden verspreid in een oplage van honderdduizend stuks. Volgens de NS-bladmanager verwerd Rails 'per ongeluk een hip blad voor de avant-garde', waardoor het een te kleine doelgroep bediende. Rails is altijd een opvallend blad geweest in de relatiemedia-branche, vanwege de onafhankelijke toon, de literaire toon, de goede schrijvers en de soms controversiële onderwerpen en fotografie.Het nieuwe tijdschrift moet minder eigenzinnig en toegankelijker voor een breed publiek worden: 'Een prettig magazine worden waarin iedereen zich herkent. Iets in de trant van Holland Herald (het relatiemagazine van de KLM)'. NS wil de merknaam Rails behouden en denkt na over een nieuwe formule. Binnenkort presenteren verschillende uitgeverijen een nulnummer. Het is onbekend wanneer de nieuwe Rails verschijnt.
NRC