Restyling voor publieke digi-kanalen
23-04-2009 (10:33) - Media
De twaalf digitale tv-kanalen van de Publieke Omroep worden samengebracht onder één paraplu met de naam Nederland 24. De kanalen zelf krijgen daarom voortaan de toevoeging 24 achter hun naam. Daarnaast is er gewerkt aan een nieuwe on-air vormgeving, en zijn online een nieuwe mediaplayer en verbeterde, actuele tv-gids te vinden. De NPO heeft met de restyling als doel van Nederland 24 een breed en herkenbaar merk te maken voor de publieke digi-kanalen, van de open netten tot de decoder tot online.
Jeroen Kramers, manager marketing & promotie bij de NPO: 'De eenduidige vormgeving verbetert de herkenbaarheid en vergemakkelijkt bovendien de crosspromotie. Deze maand wordt bijvoorbeeld dagelijks meteen na Netwerk op Nederland 2 doorverwezen naar de uitzendingen van Cultura 24. Want het vergroten van het bereik van de Publieke Omroep via de themakanalen is een belangrijk doel.'
Postproduction bedrijf Avi-drome is verantwoordelijk voor de nieuwe vormgeving. De twaalf themakanalen heten nu: Best 24, Cultura 24, Consumenten 24, Geschiedenis 24, Hollanddoc 24, Familie 24, Sterren 24, Politiek 24, Journaal 24, HumorTV 24 en Spirit 24. Alleen het jongerenkanaal blijft 101TV heten.