RTL Lounge in de lift

15-01-2010 (11:02) - Media

Het digitale tv-kanaal RTL Lounge heeft haar eerste honderd uitzenddagen met succes doorstaan. Dat heeft RTL Nederland donderdag laten weten. Het eerste themakanaal van RTL werd op 2 oktober 2009 gelanceerd en zit sindsdien voortdurend in de lift, zegt een woordvoerder van het mediabedrijf. “In december stemden ruim 1,4 miljoen unieke kijkers (6+) op de zender af, wat een groei van 25,1 procent betekent ten opzichte van november jongstleden (1,1 miljoen unieke kijkers).

”Komende maand is RTL Lounge ‘Zender Van De Maand’ bij Ziggo en Caiway. Alle digitale abonnees van deze kabelaars kunnen de vrouwenzender dan gratis bekijken via het etalagekanaal. “Deze veelbelovende en groots opgezette acties brengen het kanaal een maand lang extra onder de aandacht bij een groot publiek.”RTL Lounge brengt de hele dag door de beste programma’s uit binnen- en buitenland op het gebied van drama en lifestyle en richt zich op de vrouwelijke kijker. Elke werkdag kan de kijker al om 10.30 uur een preview zien van de aflevering van Goede Tijden, Slechte Tijden van die avond. Daarnaast zijn ook programma’s als Lotte, Gooische Vrouwen en Project Catwalk te zien en vanaf zaterdag 23 januari wordt daar de eerste reeks van Voetbalvrouwen aan toegevoegd, die niet eerder bij RTL te zien was.


 


Mediacourant

Bureaus

Marketing

Economisch