RTL uit kijkcijferdal

08-04-2009 (10:29) - Media

Na tenenkrommende flops als het Wendy van Dijk-vehikel Million Dollar Wedding en pannenkoekplatte gedrochten als ‘Can’t Buy My love’ en het misluke karaoke-niemendalletje ‘Singing Bee’ van Dikke Diva Gordon, lijkt RTL weer terug met programma’s die wel goed scoren.

Succesvolle programma's leggen RTL Nederland momenteel geen windeieren. Het nieuwe RTL 5-programma Daten in het Donker is maandagavond door 507.000 mensen bekeken en lijkt een treffer te zijn. RTL 4, 5 , 7 en 8 haalden in maart een marktaandeel van 33 procent in de belangrijke doelgroep 20 - 49 jaar en dat was niet meer voorgekomen sinds april 2005. SBS kwam op 26,5 procent en de Publieke Omroep op 27,6 procent binnen deze doelgroep.

RTL 4 groeide qua marktaandeel van 16,3 naar 18,6 procent door met name X-Factor, Zeg 'ns AAA en De TV Kantine, het programma waarin onder meer Irene Moors allerlei personen persifleert. RTL 5 scoorde in de doelgroep 10,2 procent met onder meer Deal or No Deal en Wie is de Chef. RTL 7 kwam op 5,9 procent door sportuitzendingen en RTL 8 scoort duidelijk lager met slechts 3,3 procent aandeel.
 


TotaalTV.nl/Broadcast Magazine/SKO

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch