Sanoma weer vergelijkingssite erbij
22-01-2010 (11:35) - Media
Sanoma Digital gaat groot investeren in Yunoo, het huishoudboekje op internet. Op www.yunoo.nl kunnen gebruikers inzicht krijgen in hun persoonlijke financiën. Yunoo categoriseert automatisch inkomsten en uitgaven, zodat duidelijk wordt waaraan men zijn of haar geld besteedt. Yunoo geeft daarnaast aan hoeveel geld bespaard kan worden op maandelijkse lasten, zoals de telefoonrekening, energierekening of op verzekeringen. Binnen de Yunoo-community geven gebruikers elkaar ook handige besparingstips. De deelneming in Yunoo past in de strategie van Sanoma om haar portfolio uit te breiden met producten die consumenten inzicht geven en helpen om een keuze te maken. Sanoma heeft al meerdere product- en prijsvergelijkingssites binnen haar portfolio, waaronder Kieskeurig.nl , Autoweek.nl , Autotrader.nl en Kluswebsite.nl. Vorige week kondigde Sanoma Digital al de overname aan van Energieprijzen.nl, een site waar consumenten geholpen worden bij het vergelijken van producten en prijzen van energie-aanbieders. Joris van Heukelom, Director Publishing Sanoma Digital: "Het internet biedt geweldige mogelijkheden om consumenten te ondersteunen bij hun dagelijkse beslissingen door informatie op een makkelijke manier te ontsluiten. Yunoo heeft laten zien dat op een vernieuwende en succesvolle manier te doen op het gebied van je persoonlijke financiën. De deelname in Yunoo is een goede aanvulling op de huidige informatie- en vergelijkingsdiensten van Sanoma."