SBS krijgt eigen YouTube-kanalen

25-09-2009 (09:58) - Media

SBS en YouTube hebben een overeenkomst gesloten waarbij populaire content van Net 5, SBS 6 en Veronica beschikbaar wordt gemaakt op de videosite. Het gaat om zender- en programmagerelateerde kanalen die het omroepbedrijf op YouTube gaat creëren. Deze kunnen worden aangevuld met relevante informatie als nieuws, links en unieke (video)content.

Adverteerders krijgen ook volop de ruimte om banners en video-uitingen rondom de SBS-content te plaatsen, waarmee ze specifieke doelgroepen van de drie zenders ook online kunnen bereiken.

YouTube is blij dat ‘een gerenommeerd en populair mediabedrijf als SBS’ heeft besloten de ‘zeer gewaardeerde content’ beschikbaar te stellen voor de videosite, waar beelden van professionele tv- en filmmaatschappijen een steeds belangrijker aandeel krijgt.

Jeroen Verbeek, Directeur Interactieve Media van SBS: ‘SBS wil haar kijkers graag op alle mogelijke manieren laten genieten van haar programma’s, dankzij deze overeenkomst kan dat nu ook via YouTube. Het enorme bereik van het videoplatform en de mogelijkheden die het ons biedt om onze content aan te bieden, te beheren en te vermarkten, maakt YouTube een uitstekende partner voor ons.’

SBS maakt ook gebruik van YouTube’s geavanceerde Content-ID systeem om haar intellectuele eigendom op de videosite automatisch te bewaken. Content ID maakt het mogelijk voor contenteigenaren om beleidsregels op te stellen ten aanzien van het blokkeren van content, het ten gelde maken van video´s door middel van advertenties en het bijhouden van bezoekersstatistieken.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch