ShowHeroes lanceert Attention Index voor meer transparantie

21-03-2023 (10:37) - Media

De ShowHeroes Group kondigt vandaag aan als eerste in de media- en reclame-industrie, klanten direct toegang te geven tot alle bepalende factoren van hun attentiemodel.

Met het vandaag gelanceerde Attention Index Model en door samenwerkingen aan te gaan met onafhankelijke onderzoekbureaus Adelaide en Lumen krijgen de klanten van ShowHeroes direct toegang tot data zoals kijktijd, betrokkenheid, interactie, advertentiepositie en meer. Door deze data inzichtelijk te maken, wil de marktleider op het gebied van digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen transparantie bieden.

Het belang van attentiewaarde

Het Attention Index Model biedt ShowHeroes de mogelijkheid om de prestaties van online campagnes op verantwoorde en duurzame wijze te analyseren en verbeteren. Door daarnaast ook samenwerkingen aan te gaan met de onafhankelijke onderzoekbureaus Adelaide en Lumen wil ShowHeroes haar klanten zoveel mogelijk transparantie bieden, afhankelijk van hun individuele technologie- of targetingbehoeften.

Ilhan Zengin, CEO van de ShowHeroes Group: “Naast de standaard indicatoren zoals viewability, clicks en conversies, kijken deze tools ook naar de attentiewaarde van uitgeleverde impressies. Er wordt gekeken naar intensiteit en prominentie van de advertenties, die gekaderd worden onder zichtbaarheid. Er wordt ook gekeken naar user presence en ad interaction. Op deze manier beoordelen we de inzet niet enkel op klikken of conversie, maar kijken we vooral naar de kwaliteit van de impressies. Door deze inzichten te bieden, kunnen merken op de kwaliteit van aandacht optimaliseren in hun campagnes en het verspillen van impressies voorkomen.”
 


Bureaus

Marketing

Economisch