Siero alweer weg bij RTL Nederland
09-12-2009 (10:28) - Media
Commercieel directeur Paul Siero (47) stapt na ruim een jaar alweer op bij RTL Nederland. Hij stopt per 1 januari 2010. ‘Het was een fantastische uitdaging om van de cosmeticabranche over te stappen naar de media. Die mediabranche bevond zich net in ’n stroomversnelling’, zegt Siero in Adformatie. ‘Gaandeweg 2009 kwam ik steeds meer in een soort snelkookpan terecht. Dat gaf mij onvol- doende tijd om mijn weg te vinden. Ter- wijl je dat wel nodig hebt als je in deze markt wil excelleren.’
Paul Siero werd op 1 december 2008 benoemd tot de nieuwe commercieel directeur van RTL Nederland. Hij was afkomstig van L’Oréal Nederland, waar hij sinds mei 2006 marketingdirecteur was van merken als Diesel, Giorgio Armani en Ralph Lauren. Hij volgde bij RTL Frank Eijken op.
Siero benadrukt dat het zijn eigen besluit is om op te stappen bij RTL. ‘Het is zeker geen verloren jaar geweest, en we hebben het afgelopen jaar goede resultaten geboekt, maar mijn toekomst ligt ergens anders.’
Algemeen directeur Bert Habets neemt de taken van Siero voorlopig over.