SKO: commerciëlen scoren matig
23-02-2009 (10:44) - Media
Nederland 1 heeft afgelopen week een marktaandeel geboekt van 21,9 procent in het tijdvak 18.00 - 24.00 uur. RTL 4 volgt met 13,9 procent en SBS 6 met 11,5 procent. De Publieke Omroep realiseerde met drie zenders 38,7 procent aandeel, RTL Nederland met vier zenders 26,8 procent en SBS Broadcasting met drie zenders 20,4 procent. Dit blijkt uit de cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het best bekeken programma in week 8 is het NOS Journaal van gisteren met 2.788.000 kijkers, gevolgd door Studio Sport Eredivisie met 2.672.000 kijkers. De commerciële zenders spelen nauwelijks een rol in de Top 20. Op 13 staat X Factor van RTL 4 met 1.477.000 kijkers en op 14 de uitslag van De Nieuwe Uri Geller (SBS 6) met 1.475.000 kijkers.
SKO/Broadcast Magazine