Succesvol TV Lab krijgt vervolg

08-09-2009 (00:00) - Media

TV Lab, de themaweek op Nederland 3 waarin een week lang verschillende vernieuwende programma’s zijn uitgezonden, is een succes, aldus de Publieke Omroep. Zowel de themaweek als de inzet van een recensentenpanel krijgen een vervolg op Nederland 3.

In totaal hebben 6.000 personen zich opgegeven voor het panel. Het TV Lab werd gewaardeerd met een gemiddeld rapportcijfer van 7,8. 4,4 miljoen Nederlanders hebben een gedeelte van een TV Labprogramma gezien. De komende weken worden de resultaten meegenomen in besprekingen met de verschillende omroepen. Dan wordt beslist of en welke programma’s doorgang vinden.

Netmanager Nederland 3 Roek Lips vindt TV Lab een succes: 'Bij de publieke omroep is ruimte voor vernieuwing en dat wordt door de kijkers gewaardeerd. En we gaan door. Niet alleen met de themaweek en het kijkerspanel, ook deze week zijn weer negen nieuwe programma’s te zien op Nederland 3.'

Dit zijn Gooise mannen (KRO), Sorry Minister (VPRO), Marc Marie in het wild (NCRV), Crisps,straped and strong (BNN), Echt niet?! (Teleac/VPRO), Triana (NPS), De Badgasten (BNN), Wie is Di-rect?(BNN) en Ouders hebben geen sex (KRO).'

Tijdens TV Lab werden in totaal 19 programma’s uitgezonden van acht verschillende omroepen. 6.000 personen gaven zich op voor het kijkerspanel. De best beoordeelde programma's:
Claudia op Vrijdag (VARA) met een 7,8
Gifkikkers (VARA) met een 7,7
De Bubbel (BNN) met een 7,6
Laat me niet lachen (AVRO) en Comedy at Work (NPS) beide met een 7,5

Als meest vernieuwend worden door het panel Brainstorm (VPRO) en De Bubbel (BNN) genoemd. De meest bekeken programma’s waren: Ik weet wat jij deed (TROS) met 412.000 kijkers, Laat me niet lachten (AVRO) met 382.000 kijkers, Claudia op vrijdag (VARA) met 342.000 kijkers en De Bubbel (BNN) met 305.000 kijkers.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch