Totaal TV: 'Servicedesk Ziggo is allerslechtste
10-09-2009 (07:08) - Media
Wie een klacht heeft over zijn televisieaansluiting of informatie wil over digitale televisie is bij Ziggo het slechtst uit. De servicedesk van de provider scoort op bijna alle fronten onder de maat. Dat blijkt uit een groot klanttevredenheidsonderzoek van Totaal TV en Mystery Guest naar de servicedesks van de vijf grootste televisieproviders van Nederland.
De servicedesks komen er onder de streep sowieso bekaaid vanaf: in 1 op de 3 gesprekken is de klant ontevreden of zeer ontevreden over de verkregen informatie. Het onderzoek leverde meer opvallende resultaten: zo kost een telefoongesprek bij de servicedesk van KPN Digitenne gemiddeld maar liefst 3 euro terwijl de andere providers geen commerciële tarieven hanteren voor de telefoongesprekken.
UPC en CanalDigitaal kwamen als beste uit de bus. Het complete onderzoek is te vinden in de editie van Totaal TV die vanaf vandaag in de winkels ligt.