Twitter maakt betaalde accounts voor marketeers

24-08-2009 (09:06) - Media

Microblogdienst Twitter gaat bedrijven nog dit jaar de mogelijkheid bieden om een betaald account met extra mogelijkheden te openen. Dat zegt medeoprichter Biz Stone van de dienst in een interview met Venturebeat.

De betaalde accounts zouden bijvoorbeeld meer inzicht geven in statistieken, zodat bedrijven kunnen zien of hun communicatiestrategie op Twitter effectief is. Nu al is de dienst een goede graadmeter voor de topic-trends onder Twitteraars, en een snelle manier om de commentaren op een onderwerp in één oogopslag onder elkaar te zien.

De betaalde accounts zouden de eerste serieuze bron van inkomsten kunnen vormen voor de dienst, die het afgelopen jaar weliswaar is gegroeid als kool, maar nog geen ontwikkeld bedrijfsmodel had gepresenteerd. Gebruik van Twitter is gratis, en de site toont ook geen advertenties.

Stone zei in februari al dat de dienst nadacht over mogelijkheden om de groeiende populariteit van Twitter onder bedrijven in klinkende munt om te zetten, maar liet toen weten nog geen concrete plannen te hebben voor een betaalde dienst.


Nu.nl

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch