Vernieuwing en 80 nieuwe programma's voor NPO

28-08-2009 (00:00) - Media

De publieke omroep komt in het nieuwe seizoen met meer dan tachtig nieuwe programma’s, waaronder veel Nederlands product. Vooral Nederland 3 zet de vernieuwing centraal. De vernieuwing van Nederland 2 benadrukt het verdiepende karakter van dit net. Op Nederland 1 ziet het publiek veel vertrouwde gezichten met sterke programmatitels.

De publieke omroep stelt dit seizoen zijn programma’s en videobeelden via een nieuwe omroepplayer van Uitzending Gemist beschikbaar aan websites van bijvoorbeeld kranten en online netwerken. Hiermee vergroot de publieke omroep zijn bereik en zoekt deze nadrukkelijk mensen op met een minder traditioneel mediagebruik, zoals jongeren.

De publieke omroep wil zijn impact vergroten door relevante thema’s via radio, tv, mobiel, internet en on-demand aan te bieden. Een voorbeeld hiervan is De Beagle (VPRO/TELEAC). De wereldreis in het kielzog van Darwin wordt verslagen op Radio 1, Nederland 2 en het themakanaal Geschiedenis 24. Het publiek kan on-demand videobeelden zien van de crew en van gasten, aangevuld met online achtergronden, discussiefora, webcams en blogs.

Andere voorbeelden van crossmediale projecten zijn De Oorlog (NPS), De Olympische Spelen (NOS), Iedereen kan internetten (MAX), de jeugdserie SpangaS (NCRV), 3FM Serious Request en de interactieve comedy over online daten Oh my God! (BNN). De vernieuwde portal Omroep.nl wordt begin september gelanceerd en gidst het publiek door dit multimediale aanbod.

 


NPO

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch