Vice Media publiceert 2022-verslag over diversiteit en inclusie

17-03-2023 (11:55) - Media

VICE Media Group (VMG) heeft haar vierde jaarlijkse rapport over diversiteit en inclusie uitgebracht. Uit het rapport van 2022 - getiteld Sustaining Progress - blijkt dat voor het derde jaar op rij het wereldwijde personeelsbestand van VMG voor het grootste deel uit vrouwen bestaat, waarbij de meerderheid van de nieuwe aanwervingen (65%) vrouwen zijn; en in de VS is het percentage BIPOC-werknemers licht gestegen van 41% naar 42%.

Het jaarverslag is opgebouwd rond vier pijlers waarop VMG haar DEI-strategie richt: Mensen, Cultuur, Systemen en Normen. Naast de wereldwijde gendervertegenwoordiging in het bedrijf, biedt het ook cijfers over ras en etniciteit in de VS (waar gegevens volledig kunnen worden verzameld) en vrijwillige gegevens uit het VK. VMG blijft waar mogelijk ook intersectionele gegevens publiceren.

In 2022 zette VMG een reeks strategische werknemersinitiatieven voort om gelijkheid en inclusie op lange termijn gestaag te bevorderen. Het werk dat wordt aangestuurd door leiders, managers en teams in het hele bedrijf, inclusief gemeenschapsgroepen, toont een aanhoudende inzet in het hele bedrijf om onze DEI-doelstellingen en ons personeelsbestand te ondersteunen.

Het verslag over 2022 

In de VS, waar etniciteitsgegevens volledig kunnen worden verzameld, is 42% van het personeelsbestand BIPOC (tegen 41% in 2021), en 58% blank (tegen 59% in 2021).

Op uitvoerend niveau is in 2022 37% BIPOC en 63% blank.

Het personeelsbestand van VMG bestaat uit 56% vrouwen, 43% mannen, 1% niet-binaire personen. 65% van de nieuwe aanwervingen in het bedrijf wereldwijd waren vrouwen

In het Verenigd Koninkrijk, waar gegevens over etniciteit op vrijwillige basis worden verstrekt, was er een toename van alle etniciteiten bij nieuwe aanwervingen, met de meest opvallende stijging bij Aziatisch-Britse aanwervingen van 9%.

Het rapport geeft ook details over het werk dat VMG achter de schermen doet om te blijven zorgen voor rechtvaardige en eerlijke resultaten voor alle werknemers en om inclusiviteit te bevorderen bij het vertellen van verhalen, inhoud, journalistiek, producten en partnerschappen.

Dit omvat een focus op het aanmoedigen van een inclusieve, gastvrije en ondersteunende terugkeer naar de kantoorcultuur. De People and Culture and Community Groups van VMG hebben het voortouw genomen bij het aanmoedigen van medewerkers om te vieren en te genieten van het samenzijn in gemeenschappelijke ruimten via een reeks samenwerkingsverbanden en initiatieven zoals die met Creativity Works en Birkbeck University in het Verenigd Koninkrijk en Dame Disrupters in de VS.

Het verslag gaat ook in op extern werk en partnerschappen, zoals onze branded documentaireserie met Adidas Running While..., Unbothered's Birth Rights en Black+, een langdurig partnerschap met de National Urban League waarmee VMG zwarte merken pro bono media- en creatieve diensten biedt.

VICE Media Group Chief People Officer Daisy Auger-Dominguez: "Dit jaar hebben we ons gericht op het handhaven en verstevigen van de stappen die we bij VICE Media Group hebben gezet in het verankeren van een diverse en inclusieve cultuur in het hele bedrijf. Met een hernieuwde focus op het terugbrengen van teams naar onze werkruimten, hebben we ernaar gestreefd om ervoor te zorgen dat deze ruimten veilig, collaboratief en levendig zijn voor al onze medewerkers. Leiderschap en management zijn verantwoordelijk voor het modelleren van een inclusieve, gastvrije en eerlijke werkcultuur, en we blijven luisteren, nieuwe benaderingen testen en diepere relaties opbouwen in onze teams."

VICE Media Group Co-CEO's Hozefa Lokhandwala en Bruce Dixon: "Persoonlijke ervaringen vormen de verhalen die we vertellen en we geloven dat het bevorderen van diversiteit achter en voor de camera, allemaal ondersteund door een divers personeelsbestand, noodzakelijk is. Diversiteit en inclusie is meer dan alleen een strategische prioriteit voor ons, het is ingebed in alles wat we doen - het is wat ons VICE maakt - en we kijken ernaar uit om hierop voort te bouwen als we aan ons volgende hoofdstuk beginnen." 


Bureaus

Marketing

Economisch