Jacoline Ruger-van Tour naar Paul Postma Marketing Consultancy B.V.
05-06-2008 (10:05) - Mensen
Jacoline Ruger-van Tour (45) is door Paul Postma aangewezen als de nieuwe algemeen directeur van Paul Postma Marketing Consultancy (PPMC). Ruger-van Tour volgt hiermee grondlegger Paul Postma op, die als adviseur verbonden blijft aan PPMC. Postma zal zich verder toeleggen op strategische adviestrajecten en op verdieping van het vakgebied.Met de aanstelling van Ruger-van Tour zal de ambitie van PPMC liggen op het verder implementeren van en het meetbaar maken van cyclische marketingprocessen.
Ruger-van Tour: "De marketeer van de toekomst is een multidisciplinair persoon met een bèta-achtergrond die een centrale plaats inneemt in de organisatie. De marketeer zit nu nog te vaak op een eiland binnen de organisatie, terwijl de marketing- en salesprocessen alle afdelingen binnen de organisatie raken. Daarnaast willen steeds meer organisaties inzicht in de resultaten van hun marketingactiviteiten. Dit geldt voor het bedrijfsleven, maar ook in toenemende mate voor (semi-)overheidsorganisaties. Aan marketeers de opdracht om gemaakte keuzes cijfermatig te onderbouwen."
Over Jacoline Ruger-van Tour
Jacoline Ruger-van Tour is gespecialiseerd in het ontwerp en de inrichting van de commerciële organisatie, databasegestuurde marketing, direct marketing en campagnemanagement. De afgelopen zestien jaar bekleedde zij diverse marketing- en managementfuncties, onder meer als Project Director Direct Marketing bij Wegener. In 2000 trad Ruger-van Tour toe tot PPMC, waar ze de laatste jaren als executive consultant deel uitmaakte van het managementteam.