Momondo legt pijnlijk wantrouwen bloot
26-10-2017 (11:20) - Mensen
De jongere generatie heeft minder vertrouwen in andere mensen dan oudere generaties, zo blijkt uit wereldwijd onderzoek The Value of Travelling van Momondo. Slechts 36% van de jongeren (18-35 jaar) vindt dat de meeste mensen te vertrouwen zijn.
Hier moet verandering in komen, vindt Momondo, en dus werd de campagne Dear mom and dad opgezet, met als doel meer tolerantie en respect in de wereld te stimuleren. De campagne laat zien wat er gebeurt als van over de hele wereld een maand lang met elkaar samenleven in een CISV-zomerkamp in São Paulo. Twee weken na het zomerkamp vertellen de kinderen de verschillen met hun internationale kampgenootjes en het begrip wat zij voor hun kampgenootjes hebben gekregen. De woorden die de kinderen hebben opgeschreven, zijn in een korte film gebruikt om de ontwikkeling van de kinderen vast te leggen.

Om hun boodschap verder te verspreiden, heeft momondo twee gratis schoolactiviteiten ontwikkeld. De lespakketten leren kinderen over het belang van wederzijdse tolerantie en respect. In de twee lespakketen, Equally Different en Our Colourful World, krijgen kinderen les over vooroordelen en stereotypes, en hoe zij die kunnen verminderen. Het volledige pakket is hier gratis te downloaden.