Willem Frederiks start als commercieel directeur

11-06-2008 (13:46) - Mensen

Bij de Europese vestiging van Kubik in Amsterdam is Willem Frederiks benoemd als Commercieel Directeur. In deze nieuwe functie zal hij, als lid van het Management Team, leiding geven aan Account Management en is hij eindverantwoordelijk voor alle sales en marketing activiteiten bij deze specialist in ruimtelijke communicatie. Willem Frederiks gaat zich in zijn nieuwe functie met name focussen op alle new business initiatieven van Kubik. 

Willem Frederiks (1969) begon zijn carrière, na zijn opleiding Leisure Management aan de NHTV in Breda en zijn studie Bestuurskunde aan de Universiteit van Amsterdam, als productmanager bij ReSpons Evenementen Monitor. Daarna werkte hij bij Amsterdam RAI als productmanager van de HISWA Amsterdam Boat Show waarna hij gedurende zeven jaar verschillende marketing –en managementfuncties binnen KPN vervulde. Zijn laatste functie daar was Manager Mobile Services.

“Ik was toe aan een nieuwe stap in mijn carrière”, aldus Frederiks. “Zowel de branche als de portfolio van Kubik spreekt me enorm aan. Kubik is een internationaal en ambitieus bedrijf met prachtige klanten en dito projecten. Met mijn kennis en achtergrond verwacht ik een bijdrage te kunnen leveren aan de verdere groei van het bedrijf.”

“Uiteraard zijn wij blij met de komst van Willem Frederiks bij onze organisatie”, zegt Hajo Reinders, Managing Director van Kubik B.V. “Zijn expertise en ambitie sluiten prima aan op de groeimogelijkheden die wij zien voor Kubik op de Europese markt. Binnen onze vakgebieden tentoonstellingen, evenementen en interieur projecten is er behoefte aan een specialist als Kubik. Niet alleen bij onze bestaande klanten als bijvoorbeeld DSM, Heineken, Rabobank of Shell, maar ook bij nieuwe klanten als E.ON en PWC, waarvoor we op  korte termijn bijzondere projecten gaan realiseren. Dit biedt een goede basis voor Willem om verder uit te bouwen en daarnaast onze internationale expertise bij andere ondernemingen onder de aandacht te brengen.”