40 procent van de marketeers heeft AI nog niet gebruikt
40 procent van de marketeers heeft nog niet met AI gewerkt om data te analyseren of processen te automatiseren. Dat blijkt uit onderzoek van Billy Grace onder zo’n 65 marketeers.
Negen op de tien marketeers geeft aan het fijn te vinden dat AI taken van hem overneemt. Haast geen enkele marketeer vreest dat AI zoveel taken van hem overneemt, dat het hem binnen een jaar overbodig maakt. Opvallend is dat marketeers veel verwachten van de ontwikkeling van AI. Een op de acht marketeers geeft namelijk aan bang te zijn dat AI hem binnen tien jaar overbodig maakt.
Mitch Voskuilen, CEO van het bedrijf, “AI kan ons werk als marketeer makkelijker maken door taken van ons over te nemen, maar sommigen zijn bang dat AI te veel taken van ons overneemt. De oplossing lijkt me helder: leer vandaag met AI werken, zodat je morgen meer tijd over hebt voor werk waarin mensen het verschil maken. Marketeers – maar eigenlijk: mensen in het algemeen – houden dankzij AI namelijk meer tijd over om werk te doen waar mensen beter in zijn dan machines, zoals problemen oplossen, creativiteit en klantcontact. Het winnende marketingteam van de toekomst is een combinatie van mens én machine.”