CloudTalk haalt €26 miljoen op voor transformatie zakelijke spraakcommunicatie
CloudTalk, bedrijf in AI-gedreven communicatieoplossingen en callcentersoftware voor bedrijven, heeft met succes haar Series B-financieringsronde afgerond. Het technologiebedrijf heeft een totaal van €26 miljoen opgehaald bij KPN Ventures en Lead Ventures als hoofdinvesteerders.
CloudTalk is in 2016 opgericht met de missie om klantenservice- en salesteams de juiste technologie te bieden voor naadloze telefonische interactie met klanten en leads. De technologie startup ontwikkelde hiervoor diverse AI-gedreven oplossingen om processen te vergemakkelijken, efficiënter in te richten en prestaties te verbeteren. Zo biedt het bedrijf tools voor onder andere de automatisering van handmatige taken, realtime coaching, configureerbare workflows en uitgebreide analyses voor de optimalisatie van alle communicatiestromen. Daarnaast zorgen AI-gedreven gespreksopnames en transcripties in meer dan 145 talen ervoor dat bel-strategieën, targeting en scripts doorlopend kunnen worden verbeterd.
Groeiambities
Met de €26 miljoen die CloudTalk in haar Series B-financieringsronde heeft opgehaald ambieert het bedrijf haar groeiambities te realiseren en te versnellen. Daarnaast zal de financiering worden ingezet voor productinnovatie op het gebied van AI. CloudTalk streeft ernaar om de verwachtingen van klanten te overtreffen met innovatieve functies, zoals AI ondersteuning bij het opzetten van gesprekken, conversatie-intelligentie en spraakherkenning. Het doel is om één verenigd ecosysteem voor de communicatie van sales- en klantenserviceteams te realiseren, waarin elke klantgerichte professional productievere en betekenisvollere gesprekken kan voeren.