Datingapp Inner Circle komt met nieuwe look en focus op community
De Nederlandse datingapp Inner Circle lanceerde begin juni The Circle Collective - een nieuwe versie van de app inclusief nieuwe look.
Zij stellen dat datingland 'uitgeswiped' is en meer connectie zoekt.
Culturele hotspots
Met de lancering van het nieuwe initiatief wil Inner Circle ontmoetingen in hotspots in Amsterdam stimuleren, waaronder The Pizza Show, Sebonsa, Cinetree en STRAAT museum. Een selecte groep appgebruikers met een actief profiel en interessante levensstijlen krijgen maandelijks toegang tot The Circle Collective. Via acties in de app en online maken gebruikers kans om uitgenodigd te worden. Bij een uitnodiging ontvangen members ook korting, of gratis tickets, hapjes en drankjes.
Snel swipen
Na een onderzoek onder gebruikers stelt Inner Circle dat de tijd van 'snel swipen en liken' voorbij is. 52% van de gebruikers geeft aan dat gedeelde culturele interesses essentiel zijn voor een succesvolle relatie. Inner Circle heeft zijn screening verfijnd met strengere eisen en een besloten toegang tot de app. Hiermee hopen ze een 'community van like-minded members' op te bouwen.
Margriet de Kroon, Chief Marketing Officer bij Inner Circle, hoopt de 'neerwaartse trend' van datingapps te doorbreken: “De lancering van The Circle Collective betekent een nieuw hoofdstuk voor ons, en brengt ons weer een stap dichterbij ons doel: de date-ervaring van onze gebruikers te verrijken. Ons uitgangspunt is altijd geweest om meer te zijn dan snel en oppervlakkig swipen."