DoubleVerify kondigt nieuwe ‘strategische’ aanstellingen aan

14-11-2023 (15:33) - Tech

DoubleVerify (‘DV’), een softwareplatform voor het meten en analyseren van digitale media, kondigt een uitbreiding aan in EMEA, met nieuwe senior aanstellingen in de regio.

Lisa Mahfud, Daniele Maccarrona en Kenny Spangberg zullen de groei van DV leiden en vormgeven, ieder in de rol van Business Director in respectievelijk Nederland, Italië en Zweden. Deze benoemingen laten DV's commitment aan EMEA zien en zullen DV's capaciteiten om de digitale media-inzet en bedrijfsresultaten voor zijn klanten te verbeteren, in deze regio alleen maar versterken.

Lokale expertise

Aangezien 65% van de Italianen merken en adverteerders verantwoordelijk houdt voor het tegengaan van de verspreiding van desinformatie en 72% zegt zich zorgen te maken dat dat laatste erger wordt, aldus het DV Four Fundamental Shifts in Advertising & Media rapport, hebben merken en bureaus lokale expertise nodig om hen te helpen navigeren door deze ‘ontwrichtende omgeving’. Daniele Maccarrona gaat aan de slag om die ondersteuning in Italië en Zuid-Europa te bieden en internationale en lokale klanten en partners te helpen de effectiviteit van hun marketinguitgaven in de regio helder en inzichtelijk te krijgen en te houden. Maccarrona heeft meer dan 17 jaar ervaring in reclame, media en technologie – een carrière die in 2006 begon bij Yahoo. 

Digitale reclame

Lisa Mahfud voegt zich bij het Nederlandse kantoor van DV na meer dan tien jaar leidinggevende functies te hebben bekleed in de reclame-industrie, meest recentelijk als Country Manager bij Targetspot. Op basis van deze schat aan ervaring zal zij DV's groei in Nederland aansturen, waar DV zowel lokale als globale brands die in het land gevestigd zijn wil helpen om hun campagne- en bedrijfsdoelstellingen via digitale media succesvol te activeren én uiteindelijk te realiseren. 

Kansen

Kenny Spangberg krijgt de leiding over de bedrijfsgroei van DV in Zweden. Met ervaring in verschillende leidinggevende functies in de reclame- en startup-sector, onder andere bij Google, Xaxis en Widespace, zal Spangbergs expertise een cruciale rol spelen bij het aansturen van DV's commerciële strategie in Scandinavië en Noord-Europa. “De Scandinavische landen vormen een snelgroeiende markt voor digitale reclame en DV is een echte leider in het bieden van strategische inzichten die merken nodig hebben om hun campagnes tot een succes te maken. Ik ben enthousiast over de kans die we hebben om digitale reclame in de regio ten goede te transformeren en tegelijkertijd het bedrijf te laten groeien”, benadrukt Spangberg.

De Brit Nick Reid, SVP en Managing Director EMEA bij DoubleVerify: “EMEA blijft grote lokale en wereldwijde kansen bieden voor DV en vormt als zodanig een focus van strategische uitbreiding voor zowel merken als bureaus die betere resultaten willen behalen. Ik ben verheugd om Lisa, Daniele en Kenny te verwelkomen in het EMEA-team hier bij DV. Ze sluiten aan bij sterke en toegewijde teams in onze twaalf kantoren in de regio en zullen onze klanten en partners voorzien van het advies en inzicht dat zij nodig hebben om betere resultaten te behalen met hun reclamecampagnes.”