Motivaction en Media.Monks ontwikkelen Gen AI persona’s
Onderzoek- en adviesbureau Motivaction en digitaal bureau Media.Monks ontwikkelen samen AI-gedreven persona’s. De twee partijen gebruiken hun gezamenlijke data en AI-kennis in de ontwikkeling van AI persona’s die gebruik maken van Large Language Models (LLM).
Met deze ontwikkeling op het gebied van persona’s, kunnen marketeers met de Gen AI persona’s in gesprek gaan en zo veel beter gebruik maken van de data die beschikbaar is om informatie te genereren, over bijvoorbeeld merkbeleving of nog te lanceren producten en diensten.
De Human Data & Insights experts van Motivaction werken samen met de AI-experts van Media.Monks aan de mogelijkheid om LLM’s te laten opereren in combinatie met rijke onderzoeksdata. De Human Data onderzoeksdatabase van Motivaction, inclusief het Mentality model, vormt het ideale uitgangspunt om de doorontwikkeling te maken naar interactieve persona’s; persona’s die deze specifieke kenmerken vertegenwoordigen en waarmee een persoonlijk gesprek gevoerd kan worden zelfs nog voor een campagne van start gaat.
Sparren over jouw nieuwe concept
Kevin Hengstz, Human Data & Insights expert bij Motivaction: ”Persona’s zijn een veelgebruikte methode binnen de reclamebranche en daarbuiten, het helpt je om je in andere personen te verplaatsen. Stel je eens voor dat je, door LLM's toe te passen op deze persona's, nu ook echt met 'andere personen' kunt sparren over jouw nieuwe concept. Dat is onze gezamenlijke ambitie.”
Extra waardevol
Vanessa Hofland, Managing Director van Media.Monks: “Er wordt binnen onze eigen organisatie al veel gebruikgemaakt van Gen AI persona’s. Dat onze klanten een gesprek kunnen hebben met Gen AI persona’s maakt het naast innovatief ook extra waardevol. Wie zou er nou niet met bestaande - of nieuwe - doelgroepen in gesprek willen gaan en op zo’n slimme manier data willen gebruiken?”