Seedtag's lanceert contextuele AI-technologie

18-10-2023 (16:25) - Tech

Seedtag heeft het ‘Contextual Audiences’ gelanceerd wat wordt aangedreven door de contextuele AI-technologie en zorgt ervoor dat marketeers nauwkeurige en schaalbare targeting kunnen toepassen.

Het biedt de mogelijkheid om de beste campagneresultaten te boeken mét respect voor de privacy van de gebruiker. Aangedreven door een realtime analyse van online content door 'Liz', zorgt Seedtag voor relevante en actuele doelgroepen die zich altijd blijven ontwikkelen op basis van de nieuwste inzichten. Hierdoor kunnen adverteerders doelgroepen targeten op basis van de inhoud die zij op dat moment consumeren.

Specifieker

Door Contextual Audiences kunnen merken zich richten op specifieke interesses van gebruikers in plaats van algemene stereotypen gebaseerd op eerder gedrag. Hierdoor is het mogelijk om de aandacht op het juiste moment te trekken en een effectief campagne neer te zetten.

Doelgroepen

Het biedt merken verschillende manieren om in contact te komen met hun doelgroepen. Zo zijn er kant-en-klare audiences met vooraf bepaalde instellingen. Ook kunnen merken gebruik maken van audiences gericht op specifieke gebeurtenissen binnen een bepaald tijdsframe, zoals ‘Black Friday klanten’. Voor campagnes die een toegespitste targeting vereisen zijn er de custom audiences, waarbij gebruik wordt gemaakt van een op maat gemaakt machine learning-model.