Clear Channel Hillenaar verwacht ook in 2016 omzetgroei
01-02-2016 (10:26) - Toeleveranciers
Buitenreclame-exploitant Clear Channel Hillenaar heeft een succesvol jaar achter de rug. De groei over 2015 bedroeg 11,6 procent en is voornamelijk het gevolg van de stijgende vraag naar Abri’s en het digitaliseren van buitenreclameobjecten.
De omzet op Abri’s is in 2015 gestegen met 15,3 procent ten opzichte van vorig jaar. Deze groei is volgens Hillenaar vooral te verklaren door het uitbreidende netwerk van Clear Channel. In 2015 won de buitenreclame-exploitant grote concessies in Twente, Flevoland en de Bollenstreek. Daarmee is Clear Channel, als het om Abri’s en Infopanelen aan de openbare weg gaat, aanwezig in 80 procent van de Nederlandse gemeenten.
Clear Channel heeft in 2015 grote stappen gemaakt wat betreft de digitalisering van buitenreclame objecten. De Digitale Reclamemast ‘Triple Digital’, gelegen aan de A16 in Rotterdam, en het ‘Digital Billboard’ in Amsterdam zijn toegevoegd aan het digitale pakket van het bedrijf. “Er is duidelijk vraag naar deze vorm van outdoor. De omzet is volgens de exploitant veelbelovend.
Algemeen directeur Jeroen Hillenaar is blij met deze resulaten en bovendien zeer positief gestemd over de toekomst: 'We verwachten dat de omzetgroei ook in 2016 doorzet.'