Folder Vakprijs 2013 naar Dekamarkt

23-05-2013 (00:00) - Toeleveranciers

Tijdens de Nationale Dag van de Brievenbusreclame ging de ‘Folder Vakprijs 2013’ naar DekaMarkt. DekaMarkt versloeg nipt C1000 en Kruidvat. Naast deze vakprijs werd ook de ‘Beste Folder Awards 2013’, de consumentenprijs voor de beste folder uitgereikt. Voor de landelijke folders ging deze naar Lidl. Deze nieuwe consumentenprijs kent twee varianten, een landelijke en een regionale prijs. In laatst genoemde categorie kwam de huis-aan-huis folder van Foto Klein als beste uit de bus.


 
De Nationale Dag van de Brievenbusreclame, werd voor de 16e keer gehouden. Het congres richt zich landelijke retail ketens die de folder inzetten in huis aan huis reclame. Hoewel de folder nog altijd populair is, is de online zoektocht naar het bereiken van de (mobiele) consument ingezet. Na de zomer krijgt die sterk opkomende trend een concrete invulling. Tijdens het congres werd september de als ‘Maand van de Interactieve Folder’ aangekondigd. Dit initiatief richt zich op de folder als aanzet voor een verdere (mobiele) online verdieping van het klantcontact. 
 
Daarvoor is een onafhankelijk platform opgericht. Retailers en merkfabrikanten kunnen daaraan deelnemen. Zij kunnen van de vele dienstverleners support krijgen bij de optimalisering van toepassingen als QR-codes en andere scantechnologieën. De oprichters van dit nieuwe platform zijn Herbert Haaij, founder van de Nationale Dag van de Brievenbusreclame en Hans Nouwens van C4me.