Man vindt vriendin dankzij billboards JCDecaux
25-07-2013 (08:11) - Toeleveranciers
Afgelopen maart werd de Amsterdamse vrijgezel Marnix voor het eerst voorgesteld aan Nederland via de Billboards van JCDecaux. Een teasercampagne verstrekte in etappes informatie over Marnix en introduceerde hem aan een massapubliek.
Zo ‘houdt Marnix van bakken’, ‘strijkt hij zijn eigen kleren’ én ‘zoekt Marnix een vriendin’. De jongeman deed verslag van zijn ervaringen op de Facebookpagina Marnixvanhetbillboard waar hij vrouwen uitnodigde om met hem te daten. Vorige week maakte Marnix bekend dat zijn zoektocht geslaagd is: hij heeft een vriendin.
Buitenreclame-exploitant JCDecaux maakte de campagne voor Marnix mogelijk en wilde hiermee de kracht en het effect van buitenreclame aantonen. Als een onbekend persoon al dergelijke respons kan creëren, dan kun je wel nagaan wat er gebeurt met een campagne voor een (bekend) product of merk, aldus JCDecaux.