Panelteam lanceert Consumer Lifecycle research

12-03-2013 (00:00) - Toeleveranciers

Merkonderzoek en panel bureau Panelteam lanceert brand tracking via 'Consumer Lifecycle research’. Consumer Lifecycle research is een methodiek die de lokale en internationale prestaties van merken meet in de vijf belangrijkste stadia van het oriëntatie-en aankoopproces van consumenten. 
 
Het product stelt merkeigenaren in staat om exact te weten te komen wat er echt toe doet als consument kopen. De resultaten worden gepresenteerd door middel van een geavanceerde online rapportage tool. Continu Consumer Lifecycle research is de nieuwe standaard voor het runnen van een succesvol merk.
 

Een duidelijke toegevoegde waarde van de tool is de ‘Brand Love index’. Hier meet Panelteam de emotionele betrokkenheid van consumenten bij een merk. Een belangrijk onderdeel van de laatste fase van de Consumer Lifecycle, de "Love" fase. De ‘Brand Love Index’ is het percentage van kopers die echt van een merk houden. Voor merken is dit een ‘key performance indicator’, want ‘Brand Lovers’ kopen hun favoriete merken vaker, ze switchen niet naar concurrenten en zorgen voor nieuwe klanten. Een stijging van de “Brand Love Index’ resulteert dus in meer omzet en een verbetering van de winstgevendheid.