Unieke samenwerking CS Digital Media en RET
27-01-2016 (15:19) - Toeleveranciers
Deze week wordt het nieuwste netwerk van CS Digital Media (CSDM), met een bereik van 1,7 miljoen reizigers per week, uitgerold op 13 grote metrostations in Rotterdam. Vanaf 1 februari zal de installatie afgrond zijn en zijn alle digitale reclame schermen inzetbaar.
goed gedrag beloond
Het netwerk zal bestaan uit 14 High Brightness Abri’s die zijn geïntegreerd in de EcoEuro machines van de RET. Dit zijn PET flesmachines waarin reizigers volgens het 'Holle Bolle Gijs principe' lege plastic flessen en blikjes kunnen inleveren tegen een kortingsbon bij een van de aangesloten retailers, of men kan kiezen voor een donatie aan de Seacleaners-Int Foundation. Deze stichting houdt zich bezig met het schoonmaken van de zeeën door het verwijderen van plastic afval.
Het plaatsen van deze machines heeft een tweeledig doel: het bevordert het tegengaan van zwerfvuil op de stations, hetgeen wordt beloond, of men ondersteunt het schoonmaken van onze wereldzeeën. Om deze redenen zijn de machines op de stations op centrale High Traffic posities geplaatst en zijn het echte eyecatchers.
RET als media eigenaar
Sinds vele jaren heeft City Media Rotterdam (CMR), een dochteronderneming van CSDM, de mediaconcessie in het openbaar vervoer voor digitale reclameschermen. Dit nieuwe netwerk is echter een samenwerkingsverband tussen CMR en de RET. Hiermee stapt de RET, samen met CMR, in de rol van media eigenaar. Deze invulling is uniek in Nederland.
Het nieuwe 'Green Abri' netwerk zal, zoals alle nieuwe netwerken van CSDM, zijn ingericht om de traditionele mediaverkoop alsook het verkopen middels Programmatic Buying volgens open RTB protocollen te kunnen verrichten. Buiten de traditionele markt voor Out Of Home ontstaat er een compleet nieuwe markt, de online mediabestedingen, die ontsloten worden voor de digitale buitenreclame markt.
meetbare conversie
Iedere adverteerder kan per direct worden opgenomen in de kortingsactie. Door het combineren van een advertentie met een kortingactie onstaat er direct een meetbare conversie voor de adverteerder.