Stager en Spotify slaan handen ineen voor eventpromotie

Stager en Spotify slaan handen ineen voor eventpromotie

17-04-2025 (15:58) - Audio

Stager, het platform voor ticketing, marketing en planning voor de live muziekindustrie, gaat samenwerken met Spotify. Organisatoren en artiesten kunnen daardoor hun evenementen promoten op het muziekplatform en fans bereiken op het moment dat zij zich het meest betrokken voelen, namelijk tijdens het luisteren naar hun muziek.

Promoters, muziekclubs en festivalorganisatoren hebben tegenwoordig een breed scala aan promotiekanalen nodig om nieuwe doelgroepen te bereiken. Vaak is social media daarin de belangrijkste speler, maar veel organisatoren willen minder afhankelijk zijn van Meta, Google, TikTok en X.

Stager-evenementen verschijnen straks automatisch op Spotify, bijvoorbeeld in de nieuwe Concerts Near You-playlist of op de pagina van de artiest zelf. In het afgelopen jaar traden meer dan 21.000 artiesten op via Stager, elk met hun eigen fanbase. Mike van Gaasbeek, oprichter en CEO van Stager. "De samenwerking met Spotify stelt organisatoren in staat hun doelgroep gericht te bereiken. Dit sluit naadloos aan bij onze strategie: we willen een slim platform bieden dat verbonden is met waardevolle partnerkanalen. Zo creëren we meerwaarde voor onze klanten. We zijn dan ook erg enthousiast over deze samenwerking."