Fortis Bank Nederland als sparring partner

29-10-2009 (09:56) - Bureaus

Hoe stimuleer je als bank een relatie met een moeilijk beïnvloedbare, doelgroep zoals de leiders van internationale bedrijven? Voor wie opinies uitwisselen en weten wat er speelt in de wereld van ‘het grote zakendoen’ van groot belang is voor het nemen van de juiste beslissingen. In deze campagne presenteert Fortis Bank Nederland zich als sparringpartner. De adviseurs hebben een diepgaande expertise in uiteenlopende branches en bieden hierdoor ondernemingen nieuwe inzichten. Fortis Bank Nederland wijst op mogelijke  lichtpuntjes in de wereldwijde economie en de kansen die dit biedt voor bedrijven. En wakkert op die manier een dialoog met één van haar adviseurs aan.

In de printcampagne is gebruik gemaakt van een unieke illustratie techniek. Hierin wordt visuele diepte gecreëerd waardoor de  adviseur letterlijk geïntegreerd wordt in de illustratie. Deze illustratie is opgebouwd uit gesneden stukjes papier die vervolgens gefotografeerd zijn. Het resultaat is een open, vriendelijke en positieve uitstraling.

Grey Amsterdam is verantwoordelijk voor de printcampagne. RedHook Amsterdam is verantwoordelijk voor de online campagne met een landingspagina binnen merchant-banking.nl en banners.

Verantwoordelijk bij Grey Amsterdam:
Creative directors: Colin Lamberton, Seyoan Vela
Copy writer: Richard Hol
Art director/ Graphic designer: Phoebe Dawson
Strategie: Martijn Benschop
Account: Eva Cortenbach, Hans van Avendonk
Art buyer: Anita Hammer
Illustrator: Bombo, Shop-Around
Verantwoordelijk bij klant: Marcella Zambon, Michiel van Mol

Verantwoordelijk bij Redhook:
Strategie: Machteld Rijnten
Creatie: Machteld Rijnten, Robert Kleen
Animatie/Technical Development: Ruben Scheer, Jim Fung
Account: Erik Dijkhuizen
Illustratie: Shop Around/Bombo
Verantwoordelijk bij klant: Marcella Zambon, Michiel van Mol


Media

Marketing

Economisch