Tweetal start reclamebureau BINK inspireert
10-06-2011 (09:23) - Bureaus
Nederland is een nieuw full-service reclamebureau rijker. Maaike Oude Hengel (voorheen Doorrood concept + creatie, MORE, KSM/JWT en Publicis) en Merle Oude Nijhuis (voorheen Interlanden/Deutsche Post/DHL, LONCC, NB-COM, Hollandse Communicatie Maatschap en Amazing) zijn van start gegaan met een naar eigen zeggen vernieuwend reclameconcept in de vorm van BINK inspireert.
Oude Hengel: ‘Alles draait in de marketing- en communicatiefilosofie om de psychologie van inspiratie. Het bereiken van de doelgroep via een medium is voor niemand nieuw. Maar het laten beleven van een ervaring (van je dienst) of het overbrengen van een gedachte (over je product) door inspiratie, is dé manier om het reclamebudget effectief te besteden.’
De behoefte aan full-service reclamebureaus, die vanuit de marketingcommunicatie strategie een doeltreffend jarenplan met een onafhankelijk en effectieve mediamix formuleren, blijft bestaan. Ondanks de verschillende soorten bureaus, die met een gerichte media expertise, de laatste jaren zijn ontstaan. Door de onoverzichtelijkheid van het soort bureaus, is het echter voor de adverteerder een lastige taak om op een transparante manier reclameadvies in te winnen.
Oude Nijhuis: ‘BINK inspireert biedt alles. Vanuit een overzichtelijke strategie met een onafhankelijk mediaplan maakt BINK een werkbaar document waarbij inspiratie en effectiviteit geboden wordt. Vervolgens wordt deze op een goed gefundeerde manier uiterst creatief vormgegeven. Hoe? Dat is nou juist de inspiratie die BINK gaat bieden.’