
Overname door RAP media leidt tot netwerk van duizenden schermen in retail
RAP Media koopt de Octocast-software en contracten van branchegenoot UW-s. Daarmee onstaat er nieuw netwerk van bijna vierduizend schermen in food- en non-foodretail, dat binnenkort live gaat onder de naam RRUN.
Fotocredit: website RAP Media
Winkeliers houden de volledige controle over de content op het scherm, van entreescherm tot kassamonitor en lokale tot landelijke campagnes. Het campagnebeheer ligt in handen van techbedrijf RetailMedia.One, dat gaat over de automatische verkoop, afhandeling en eerlijke vergoeding per campage. Bovendien verdwijnen zogeheten spookadverteerders: bedrijven die lange tijd op winkelschermen te zien waren zonder dat daar ooit een factuur tegenover stond.
"Met RRUN verdienen retailers structureel aan eigen retailmedia en worden ze onderdeel van een groot landelijk en programmatic netwerk dat interessant is voor grote adverteerders en bureaus", aldus Mark Stockx, oprichter van RetailMedia.One.
Het systeem werkt op vrijwel alle besturingssystemen. Hardware en onderhoude worden verzorgd door RAP Media. RRUN is gekoppeld aan retail intelligence-platform NORM, dat campagnes meet op bereik, effect en salesimpact.