
72andSunny Amsterdam wint wereldwijde Disaronno-pitch
Na een intensieve pitchronde is 72andSunny Amsterdam geselecteerd als het nieuwe wereldwijde creatieve bureau van Disaronno. Het bureau krijgt de opdracht om een nieuwe merkcampagne te ontwikkelen die het likeurmerk klaarstoomt voor de nieuwe generatie. Deze campagne gaat live in 2026.
Luca Picotti, Chief Marketing Officer bij het moederbedrijf Illva Saronno: "Om relevant te blijven richt Disaronno zich steeds meer op de jongere generaties die waarde hechten aan authenticiteit, stijl en betekenis. Het speerpunt van de samenwerking is om deze doelgroep op een eigentijdse manier te bereiken, zonder af te doen aan de essentie die Disaronno tot een icoon van de Italiaanse levensstijl heeft gemaakt."
Disaronno is het grootste merk van Illva Saronno en verkrijgbaar in 160 landen. Het bedrijf heeft ook andere bekende dranken in het portfolio, zoals Tia Maria, Engine Gin en The Busker Irish Whiskey. De winst van Disaronno volgt op een reeks andere nieuwe klanten en samenwerkingen voor 72andSunny Amsterdam, waaronder TikTok, e.l.f. cosmetics en Zurich Insurance.