Abovo Maxlead zet zich in voor kleinere klant

Abovo Maxlead zet zich in voor kleinere klant

08-09-2022 (11:51) - Bureaus

Met Abovo Maxlead's nieuwe dienst AM Local kunnen klanten zelf lokaal en/of regionaal digitaal adverteren via diverse aangesloten platformen. Abovo Maxlead wil daarmee een specifieke groep MKB-klanten helpen hun digitale marketing naar een hoger niveau te krijgen.

Via het platform wordt display, video en mobile advertising aangeboden. Die kunnen desgewenst lokaal, regionaal of landelijk ingezet worden. De klant kan doelstellingen aan hun campagnes geven: meer zichtbaarheid, naamsbekendheid vergroten of websiteverkeer binnenhalen. Vaak is in het MKB segment uiteindelijk nog vaak het doel om ook omzet of fysiek winkelbezoek te genereren.


Hoe het werkt

Online adverteren (display advertising) is al mogelijk vanaf een paar euro per dag. Online banners kun je weergeven binnen de voor de klant relevante doelgroep op websites zoals Nu.nl, AD, Telegraaf, Funda, etc. Met relatief kleine budgetten zijn dit soort websites meestal niet in beeld, maar nu kan daar dus wel heel specifiek geadverteerd worden. Voor het werken met dit platform zijn er geen opstartkosten. De campagnes worden gemanaged door specialisten bij Abovo Media. Ook geeft het platform toegang tot een dashboard waarin de klant zelf kan meekijken en bijsturen.
 

Diensten en kennis van een mediabureau

Oscar Peter, Product Lead Tradedesk/ Programmatic Abovo Media: “De MKB-doelgroep is al jaren online. Veel MKB’ers gaan nu zelf direct op zoek naar digitale advertentiemogelijkheden. Zij kennen en gebruiken dan niet de voordelen van een online mediabureau. Via AM Local kunnen zij wél de diensten en kennis van een mediabureau inzetten. Deze groep klanten verwacht en wil steeds meer. Naast search en social, is het adverteren op grote sites met de mogelijkheid om zeer specifiek te targeten op gerichte doelgroepen ook mogelijk. Dat is zeker complex en ook zeer tijdsintensief. Door de AM Local dienst hebben wij dat een stuk makkelijker voor ze gemaakt. Het model is een all-inclusive aanpak waarbij de klant zelf het gewenste pakket kan samenstellen”.
 

De weg geplaveid

Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead: “Wij geloven in de kracht van MKB-bedrijven. Daar is heel veel economische dynamiek. Onze oorsprong twintig jaar geleden lag ook bij het helpen van dit type adverteerders. Toen wij in de loop der jaren groeiden, zowel in onze diensten als in de grootte van onze klanten, zijn wij hen altijd trouw blijven helpen. En nu dus met de dienst AM Local. Juist zij zoeken slimme en effectieve digitale marketingoplossingen. Bijkomend voordeel voor ons is dat als deze klanten in de toekomst weer doorgroeien, de weg naar onze specialisten al is geplaveid”.

Media

Marketing

Economisch