Always be learning zet in op groei na management buy-out

Always be learning zet in op groei na management buy-out

18-06-2025 (14:39) - Bureaus

Always be learning (ABL) maakt zich los van het MakerStreet-netwerk na een management buy-out en gaat zelfstandig verder. Met de komst van Rein van Strien als nieuwe managing partner zetten ze vol in op de volgende groeifase. ABL is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot een toonaangevend databureau met 25 specialisten, actief voor klanten als Gemeente Amsterdam, Schiphol en Rabobank.

Deze stappen sluiten aan op een duidelijke verschuiving in de markt, ziet oprichter Pieter Koenis: “Organisaties hebben niet meer genoeg aan één interim specialist; ze hebben een heldere datastrategie nodig om echt verder te komen. Onze rol verandert: van het invullen van functies naar het opbouwen en begeleiden van complete datateams. Onze ambitie is om de strategische partner te zijn die organisaties helpt die cruciale stap te zetten naar een proactieve, datagedreven cultuur.”

Om deze nieuwe fase te leiden, treedt Rein van Strien (voormalig Business Director bij MakerStreet) toe als managing partner. Hij brengt meer dan 15 jaar ervaring in digitale transformatie mee. “Data is niet langer een specialistisch domein, maar het fundament van vrijwel elke organisatie,” zegt Van Strien. “Het is een commodity geworden. AI versnelt die ontwikkeling enorm: het stelt organisaties in staat slimmer te sturen en sneller te handelen. ABL helpt bedrijven die belofte waar te maken, met teams die techniek, strategie en cultuur samenbrengen.”


Media

Marketing

Economisch