Amsterdam Fringe Festival in zee met Koekepeer
03-02-2016 (00:00) - Bureaus
Creatief bureau Koekepeer verzorgt vanaf de volledige marketing en communicatie van het
Amsterdam Fringe Festival. Na tien edities kiest het Amsterdam Fringe Festival er bewust voor
om de marketing en communicatie door een extern bureau te laten doen.
'We zijn super enthousiast over Koekepeer', zegt Rob Murray, de nieuwe artistiek directeur van
het Amsterdam Fringe Festival. 'In de gesprekken met hen, werden we omvergeblazen door hun
duidelijke presentatie, hun indrukwekkende portfolio, en de maffe creatieve ideeën. Misschien nog
belangrijker is dat ze ons tijdens de pitch uitdaagden om na te denken over wat ‘Fringe’ is.'
Het Fringe festival groeide de afgelopen tien jaar uit van randprogrammering van het Nederlands
Theaterfestival tot een volwaardig festival met 24.000 bezoekers. 11 dagen lang worden in
september op verschillende locaties theatervoorstellingen gehouden.
Seán Walsh, creatief directeur Koekepeer: 'Hoewel het Amsterdam Fringe Festival rauw en vaak over
het randje is, is Fringe voor mij vooral een festival dat je aan het denken zet. Voor een jong creatief
bureau is het erg gaaf om te werken op het raakvlak van kunst, commercie en maatschappelijke
relevantie. Dat is precies wat Koekepeer wil.'