Amsterdamse Cloudfactory wil vegan de norm maken met Duitse Greenforce

30-11-2022 (10:03) - Bureaus

Het Amsterdamse Cloudfactory heeft de Duitse food tech scale-up Greenforce als klant binnengehaald. Greenforce maakt easy-to-mix vegan producten in poedervorm en was vorig jaar onder andere winnaar van PETA’s Vegan Food Award.

Chief Growth Officer Greenforce Ferry Kamp: ‘We verkopen onze producten inmiddels in verschillende landen en zijn in Nederland sinds een jaar met onze webshop actief. De pitch was internationaal, en we hebben uiteindelijk gekozen voor Cloudfactory vanwege het internationale team en de ervaring met purpose gedreven campagnes.’

De katalysator

Creatief directeur Cloudfactory César García: 'Greenforce is het type klant dat perfect past bij onze visie van creatief activisme – ze willen niet alleen een plantaardig alternatief bieden, ze willen de katalysator zijn in het veranderen van het eetgedrag van mensen, waardoor plantaardig eten de norm wordt. Dat is een moeilijke, maar zeer noodzakelijke én dankbare uitdaging, die we graag aannemen.’ Julio Álvarez, creatief directeur Cloudfactory, voegt hieraan toe: ‘Ondanks dat het een relatief nieuwe categorie is, zijn er al veel vegan voedselmerken in de markt gezet. Tot nu toe was de communicatie functioneel, met een focus op het laten landen van de categorie bij de consument. Maar nu iedereen bekend is met plantaardige voeding, is dit het perfecte moment om een merk met een eigen persoonlijkheid te creëren en te bouwen en Greenforce daarmee te onderscheiden van de rest'.
 


Media

Marketing

Economisch