ARA Creative Agency neemt Bovil Eindhoven over

07-06-2022 (14:57) - Bureaus

ARA creative agency heeft Bovil Eindhoven overgenomen. De overname van Bovil is in lijn met de wens om meer internationale klanten te servicen. Vanuit Rotterdam is die richting ingezet met klanten als Hero, GWK, Hallmark. Met de klanten van Bovil Eindhoven, waaronder Philips, Signify, VDL en Bosch krijgt dit een extra impuls. ARA Rotterdam is van oudsher sterk in de People-Powered-Brands, zoals (zakelijke) dienstverleners, financials en retailers. ARA Eindhoven richt zich met name op de Tech-Powered-Brands.
 
De bureaus werken al een tijd naadloos samen. Als TBWA-bureaus volgen ze dezelfde manier van (strategisch) denken, putten uit dezelfde internationale kennis en hanteren dezelfde tools.   Paul Kroef, managing director van ARA over de overname: ‘De combinatie is heel logisch. Vanuit de TBWA familie-band kennen we elkaar natuurlijk al erg lang. Bovil is vooral sterk in B2B en heeft een aantal mooie internationale merken. ARA Rotterdam richt zich, strategisch en creatief, op zowel BtC, BtB als B2E-merken.’

ARA kan in de nieuwe combinatie aan alle klanten een breder palet aan diensten bieden. Zo worden er in Rotterdam veel digitale producten gemaakt, interaction design en development is in huis. Ook is er in Rotterdam een in-house AV-team met een eigen foto- en filmstudio. ARA Employ, sterk in employer branding en arbeidsmarktcommunicatie, kan van grote toegevoegde waarde zijn voor alle klanten, maar bijvoorbeeld ook voor prospects in de regio Eindhoven.  

Voortaan werkt het bureau, onder de naam ARA creative agency, als one stop shop vanuit zowel Eindhoven als Rotterdam met de gezamenlijke missie ‘Creating sustainable growth’.  

 


Media

Marketing

Economisch