ASICS brengt Paid Search onder bij Roots Network

18-03-2024 (14:55) - Bureaus

ASICS heeft na een uitgebreide pitch gekozen voor Roots Network als het nieuwe Paid Search bureau. Roots Network gaat voor het sportmerk de klantcentrale marketingstrategie doorvertalen naar Paid Search voor 17 verschillende landen binnen Europa.

Roots Network zet voor ASICS een nieuwe volledig geautomatiseerde structuur neer voor 17 markten met 14 talen, met verschillende markt- en klantstrategieën. Deze aanpak moet ASICS in staat stellen om op omnichannel resultaten te sturen, waarbij sterk rekening wordt gehouden met de incrementele impact van Paid Search.

Chris Tyrer, Head of Media van ASICS: “Het kleine maar ervaren team van Roots Network zet een sterke strategie neer, die ze duidelijk weten aan te passen en uit te leggen aan verschillende stakeholders. De focus ligt daarbij op het fixen van de basis en het fundament, voordat ze doorgaan naar de ‘sexy stuff'. Ze hebben een heldere aanpak op het gebied van incrementaliteit en attributie en schetsen een duidelijk pad om onze doelen bereiken.”

Alex Pepermans, Co-founder van Roots Network: “ASICS is niet alleen een iconisch merk maar ook zeer innovatief. Elke nieuwe versie van hun hardloopschoenen zit vol technische innovaties die voortkomen uit hun eigen research lab. De innovatieve mindset van ASICS sluit perfect aan bij het Roots Network.”

Roots Network heeft veel internationale ervaring en helpt bedrijven, zoals Otrium, G-Star RAW, Danone, Fixami en Alfen, om duurzaam te groeien. 


 


Media

Marketing

Economisch