Bart Kokke lanceert consultancybureau voor aanbestedingen: Tender Canvas

06-06-2023 (10:39) - Bureaus

Tender Canvas is een strategisch consultancybureau dat aanbestedingen binnen de creatieve industrie begeleidt naar de winst. Met oprichter Bart Kokke heeft Tender Canvas jarenlange expertise in aanbestedingstrajecten, gedragsverandering en communicatiecampagnes binnen het publieke domein in huis.

Kokke heeft al succesvol samengewerkt met onder meer Every Media, Greenberry, Havas Lemz, Kumpany, N=5, TheMerge en We Are Live. In de afgelopen vijf jaar was Bart Kokke betrokken bij meer dan veertig aanbestedingen in de creatieve sector met een succesratio van ruim 70%. Het gaat daarbij om verschillende raamovereenkomsten voor de Rijksoverheid, NPO, politie, NS, KVK en diverse ministeries. Met de lancering wil Tender Canvas uitbreiden en zijn diensten ook gaan aanbieden aan bedrijven en ondernemers binnen de creatieve en digitale industrie die (minder) bekend zijn met aanbestedingen.

Perfecte inschrijving cruciaal

Volgens Bart Kokke moet je om te winnen tot het uiterste gaan en is een perfecte inschrijving cruciaal. “We werken volgens een zelf ontwikkeld Tender Canvas Model© dat vanuit 15 pijlers de beste pitchstrategie formuleert. Binnen het model spiegelen we de inschrijving (narrative) aan de opdracht (briefing) via een systematische aanpak (manage). Dit zorgt voor matchmaking in het proces en de output waarmee de winkans aanzienlijk wordt verhoogd.” Kokke leidt en motiveert pitchteams totdat de inschrijving voldoet aan alle eisen.

Monique Bergers van N=5: “In de samenwerking met Bart heeft N=5 meerdere tenders gewonnen en werken we nu voor een aantal mooie klanten binnen de publieke sector. De toegevoegde waarde van Bart ligt in zijn scherpte op de inhoud en het Tender Canvas Model zorgt voor structuur en houvast in het hele pitchproces.”

Tender Canvas filtert dagelijks tenders voor toonaangevende bedrijven die impact willen maken en matcht deze waardevolle kansen met bureauproposities die goed passen bij de opdrachtgever. Er wordt gekeken naar type aanbesteding, de mogelijke ’fit’ met de bureauexpertise, cultuur en ervaring binnen een specifiek onderwerp of domein. 


 


Media

Marketing

Economisch