
Bertolli kiest voor nieuwe koers met HOWDY en All Heads On Deck
Na de succesvolle samenwerking op het merk Jean Bâton slaat het creatieve tandem HOWDY en All Heads On Deck opnieuw de handen ineen. Ditmaal voor een ander iconisch merk: Bertolli.
Met deze samenwerking krijgt Bertolli een nieuwe creatieve impuls, waarbij de focus verschuift naar een positie dichter op de huid van de consument.
Aleks Fiege, CMO van Enrico - Roots in Good Food, licht toe: "Bertolli staat voor een rijke Italiaanse traditie, maar het is bovenal een merk dat mensen helpt om elke dag iets lekkers op tafel te zetten. Wat betekent Bertolli in het dagelijks leven, in de Hollandse keukens van nu? Dat wordt het uitgangspunt voor de campagnes en de positionering. De Italiaanse roots blijven daarbij een belangrijk fundament.
Kirsten Aalders, Brand Manager Bertolli: “We willen die Italiaanse magie behouden, en tegelijk laten zien wat Bertolli vandaag de dag betekent in keukens buiten Italië.”
Aan de campagne-ontwikkeling ging een strategische verkenning vooraf met bureau Pan Con Tomate.
Bertolli is - net als Jean Bâton - onderdeel van Enrico Roots in Good Food, een merkengroep die zich richt op authentieke, smaakgedreven producten met een sterke culinaire identiteit.
Voor Jean Bâton was er in 2025 een zilveren bekroning Copy bij de ADCN en werd de NIMA Marketing Company of the Year (in de categorie small) toegekend. Eerder won Jean Bâton team ook al een SAN Accent voor de Maak het extraordinaire-campagne.