
Beter Bed kiest Somention als social media partner
Beter Bed slaat de handen ineen met social-first agency Somention om de beleving rond slaap naar een nieuw niveau te tillen. De samenwerking markeert een strategische stap in de ambitie van Beter Bed om slaap niet alleen als noodzaak, maar als onmisbaar onderdeel van een gezonde lifestyle te positioneren.
Somention is verantwoordelijk voor zowel de social mediastrategie als de creatieve uitvoering. Denk aan always-on content, campagnes met stopping power en storytelling die raakt. Het doel is om de merkoverweging te vergroten, de merkvoorkeur te stimuleren én de emotionele band met de consument te versterken.
"De missie van Beter Bed is om heel Nederland beter te laten slapen. Hoe beter je slaapt, hoe gelukkiger, gezonder en productiever je bent", zegt Steffy Clephas, Manager Marketing & Communicatie Beter Bed. "We zien dat slaap steeds vaker onderdeel wordt van een bredere lifestyle-discussie, waarin vitaliteit, mentale gezondheid en selfcare samenkomen. Social media speelt daarin een sleutelrol. Samen met Somention vertalen we die beweging naar relevante en onderscheidende content die mensen inspireert én activeert."
Social als startpunt van merkbeleving
"Social is dé plek waar merkbeleving start. Voor een merk als Beter Bed, dat midden in het leven van de consument staat, is het essentieel om zichtbaar, herkenbaar en betekenisvol te zijn in de dagelijkse social feed. Vanuit die gedachte bouwen we samen aan een toekomstbestendig merk," aldus Fleur van den Akker, Business Director Somention.
De eerste campagne uit de samenwerking wordt inmiddels geadverteerd via de socials. Somention en Beter Bed gingen midden in de nacht de straat op om mensen die nog wakker waren te verrassen met een gratis lichaamsscan en verkoelende slaapproducten.