Blyde Benelux roept op tot 'plagiaat for purpose'

Blyde Benelux roept op tot 'plagiaat for purpose'

04-10-2022 (09:51) - Bureaus

Het in Amsterdam en Antwerpen gevestigde pr-bureau Blyde Benelux publiceert deze week hun eigen impact report. Met de alarmerende uitkomsten uit het IPCC-rapport (Intergovernmental Panel on Climate Change) en nog maar een paar jaar om de Sustainable Development Goals te halen, zegt het bureau meer haast dan ooit tevoren te hebben.

Met hun oproep tot ‘plagiaat for purpose’ roept Blyde op tot een systeemverandering: de maatschappelijke lat kan en moet omhoog. Dit is hét moment om creativiteit, tijd, talent en geld alleen nog maar in te zetten voor campagnes die daadwerkelijk iets bijdragen aan de wereld. 

Lat hoger leggen

In aanloop naar COP27, de VN-klimaattop die dit jaar in Sharm-el-Sheikh plaatsvindt, roept het missiegedreven Blyde Benelux de creatieve industrie op om de maatschappelijke lat hoger te leggen. In hun impact rapport blikt het bureau terug op zeven jaar pionieren en bewuste keuzes (niet) maken. Lorette der Kinderen, mede-oprichter Blyde Benelux en stichting bBlyde: “Zie dit document als een kijkje in onze keuken, waar ook heus wel eens een pannetje aanbrandt of een gerecht niet gaar op tafel belandt. Het zijn geen lappen tekst en het is ook verre van compleet. Maar het biedt, in een notendop, hoe wij de dingen aanpakken en we hopen dat het waakvlammetjes aanzet. We pretenderen niet de waarheid in pacht te hebben maar laten zien hoe wij, vanuit positiviteit en ondernemerschap, omgaan met maatschappelijke uitdagingen in een snel veranderende wereld. Blyde kiest voor radicale transparantie en hoopt een gesprek in de creatieve sector op gang te brengen over hoe we gezamenlijk onze impact kunnen vergroten. We zijn het de volgende generaties verplicht om geen tijd, talent en geld te verspillen aan campagnes die geen positieve bijdrage leveren aan de wereld.”


Media

Marketing

Economisch