Boomerang Agency richt creatief bureau op voor toekomstig talent

Boomerang Agency richt creatief bureau op voor toekomstig talent

21-09-2022 (12:14) - Bureaus

Boomerang Agency, onderdeel van Publicis, lanceert een nieuwe onderneming genaamd Boomerang FT. Met het dochterbedrijf biedt Boomerang de volgende generatie creatief talent (16-24 jaar) een alternatief voor de doorsnee bijbaan en krijgt deze groep de mogelijkheid om ervaring op te doen binnen de creatieve industrie. Om het toekomstige talent met Boomerang FT. te verbinden is er een samenwerking opgezet met freelance platform YoungOnes.
 
Boomerang FT. staat voor ‘Future Talent’ en zal dienen als ideale schakel tussen Gen Z en opdrachtgevers. Via FT krijgen jonge creatieven de kans om zowel individueel als samen aan projecten te werken en biedt het opdrachtgevers inzicht in de interesses en het gedrag van deze generatie als consument.
 

Essentiële input

“Digital advertising ontwikkelt zich ongekend snel. Het bruist van de nieuwe ideeën, nieuwe stemmen en nieuwe technologieën. Geen enkele groep kent dit alsmaar veranderende landschap zo goed als Gen Z,” zegt Renee van den Oetelaar, Head of Boomerang FT. “Het zijn van nature trendspotters, visionairen en digitale innovators – een generatie die niet zomaar akkoord gaat met de status quo. Maar terwijl de digitale wereld hun speeltuin is, hebben ze weinig invloed op de industrie. Met Boomerang FT. komt al deze kennis terecht op een plek waar het er echt toe doet.” Het nieuwe bureau richt zich met name op het snijvlak van creativiteit, data en consumentengedrag van de nieuwe generatie.
 

Samenwerking met YoungOnes

Een belangrijke schakel om de jonge creatieven met elkaar en het bureau in contact te brengen is YoungOnes. Deze online marktplaats voor freelance opdrachten in Nederland en het Verenigd Koninkrijk, verbindt jongeren aan projecten die goed te combineren zijn met hun studie. Sinds vandaag heeft deze doelgroep nu ook via FT een unieke kans om ontdekt te worden: door hun talent in te zetten in een echte bureau-omgeving kunnen ze ervaring opdoen en aan hun portfolio werken. Boomerang FT. heeft een eigen ‘ruimte’ binnen het YoungOnes platform met de focus op creatieve klussen.
 
“Millennials en Boomers, zoals wijzelf, doen ons best om mee te gaan met het snel veranderende landschap van de hedendaagse ‘creator economy’,” vult van den Oetelaar aan. “Er zijn talloze nieuwe platforms die jonge makers motiveert om te creëren. En het is bijna onmogelijk om hierop in te spelen zonder de inzichten van de doelgroep zelf.”
 
Margot Roubos, Commercieel Directeur bij YoungOnes: "De vraag naar opdrachten die aansluiten bij de professionele ambities van jongeren groeit. In die behoefte willen we graag voorzien. Door samen te werken met Boomerang FT. kunnen jonge creatieven hun talent ontplooien in een professionele omgeving.”
 

Nieuwe kenniseconomie

Boomerang FT zal de kennis van de jonge talenten verwerken bij de samenwerkingen met opdrachtgevers. Een constante wisselwerking tussen kennis verwerven en delen is essentieel voor de ontwikkeling en het voortbestaan van creativiteit in onze sector.
“Inmiddels zijn jonge contentmakers de grote concurrent geworden van traditionele agencies. Als we relevant willen blijven, moeten we met deze groep samenwerken als het gaat om het produceren, creëren en uiteindelijk consumeren van de content,” aldus Eldin Fetahovic, Chief Creative Officer bij Boomerang. “Daarom is de oprichting van FT een belangrijke zet voor Boomerang: hiermee kijken we vooruit.”
 
Boomerang FT. start op 22 septembermet de werving en selectie via YoungOnes.
 
 Beeld: Boomerang FT. coreteam

Media

Marketing

Economisch