Brand Articulations wint Adyen account en ontwikkelt mondiale positionering en platform
29-08-2022 (07:00) - Bureaus
Adyen, het financiële technologie-platform van bedrijven als Facebook, eBay, Uber, H&M en Microsoft, kiest na een pitchproces van drie maanden voor het Amsterdamse merk- en communicatiebureau Brand Articulations als strategisch partner voor het ontwikkelen van een nieuwe, wereldwijde merkpositionering en het opzetten van een mondiaal creatief platform.
"Adyen speelt een belangrijke rol in de huidige wereldeconomie", vertelt Boyd Corner, oprichter en CEO van Brand Articulations. "Ze dragen bij aan het succes van enkele van 's werelds meest innovatieve bedrijven, maar zijn zelf minder bekend. Het is voor ons een geweldige kans om Adyen bekender en nog succesvoller te maken. Samen ontwikkelen we nu het nieuwe gezicht en de stem van deze wereldspeler. En samen versterken we die wereldwijd."
Geen themaregel maar mondiale merkaanpak
Katarina Nordin, Adyen's Global Head of Marketing: "We zochten geen nieuwe themaregel, maar een mondiale merkaanpak die we kunnen inzetten in een wereldwijd platform. Brand Articulations heeft een unieke combinatie van merkbouw- en communicatie-ervaring en hun nuchtere manier van werken past erg goed bij ons. We werken nu met hen aan een mondiaal motiverend en inspirerend merkverhaal dat een paraplu vormt voor alles wat we wereldwijd zeggen en doen. Brand Articulations helpt niet alleen mee met de ontwikkeling van dit verhaal, maar ook met de uitrol en implementatie ervan."
Over Brand Articulations
Brand Articulations is een onafhankelijk, strategisch en creatief merkbureau, dat merken met emotie versterkt. Brand Articulations werkt voor klanten als adidas, Action, Takeaway.com (Thuisbezorgd) en Highland Park Whisky. Voor adidas ontwikkelden het bureau onder meer het thema 'Impossible is Nothing'. 'Wij verwoorden en versterken persoonlijke relevantie van merken voor consumenten waar ook ter wereld. Onze communicatiestrategieën zorgen voor een steeds sterkere emotionele band tussen merk, product en gebruikers.'