Brum viert 50e verjaardag

Brum viert 50e verjaardag

21-02-2025 (09:30) - Bureaus

‘Wie jarig is, trakteert’. Brum nam dat gezegde serieus met een bruisend winterfest op het Brum headquarters terrein. Het brand- en packaging designbureau uit Woerden werd afgelopen december 50 jaar en vierde dat begin dit jaar des Brums: Samen met opdrachtgevers, vrienden en familie.

Foto Pietro Lodi

Het werk van Brum schitterde niet alleen in de vitrines van het mini-museum, maar ook te midden van de feestdrukte. Zo straalde poffertjeskraam van JAN in de visuele identiteit die Brum voor het merk ontwikkelde, kwamen er loeihete Topking Vlammetjes® en KaasTengels® uit het vet en bestelden de gasten bier aan de Kordaat bar.

Wat ooit begon als een in packaging gespecialiseerd bureau is uitgegroeid tot een merk strategisch expert die merken bouwt en laat groeien. “Het vak is enorm veranderd in die 50 jaar. En Brum veranderde mee” vertelt Tessa Oudijn, creative director van Brum. “Packaging is nog steeds een belangrijk communicatie platform voor een merk, maar we kijken nu veel verder dan de verpakking alleen. Merkstrategie en merkontwikkeling zijn een groot onderdeel van wat we doen geworden”.

Brum is na 50 jaar nog steeds een vrij en onafhankelijk bureau, wat steeds unieker wordt in de designindustrie. “En dat kunnen we ons ook niet anders voorstellen” zegt Pieter Steenaert, strategy director van Brum “Doordat we onafhankelijk zijn, kunnen we dichtbij elkaar en onze opdrachtgevers staan. We geloven ook dat dat het beste resultaat oplevert”.

Brum bouwt inmiddels aan grote retailmerken als Lidl, Autodrop, HAK, Grand’Italia, JAN en Topking.

 


 


Media

Marketing

Economisch