C2B wint employer branding-pitch voor PLUS

C2B wint employer branding-pitch voor PLUS

31-03-2025 (14:01) - Bureaus

Contentbureau C2B gaat aan de slag voor PLUS Supermarkten. In een pitch voor employer branding-werkzaamheden kwam het Amsterdamse bureau als winnaar uit de bus. Hierin werkt C2B samen met employer branding-expert Donja van Laarhoven (voorheen Fanployer). Er wordt afgetrapt met een nieuwe campagne gericht op jongeren, die vanaf 1 april live gaat.

PLUS kampt met toenemende uitdagingen bij het vinden van winkelpersoneel. Met de nieuw ontwikkelde Employer Value Proposition (EVP) wil het bedrijf eenvoudiger en effectiever nieuw personeel aantrekken. Het eerste resultaat hiervan is de campagne ‘Werken als een baas’. Deze is social first ontwikkeld, maar wordt ook breder ingezet met onder meer uitingen in de winkels van PLUS. 

De juiste snaar

“Na jaren dezelfde employer branding-campagne was het tijd voor vernieuwing”, zegt Francien Barske, Senior Corporate Recruiter bij PLUS Supermarkten. “In de bureau-oriëntatie liet C2B zien niet alleen creatief de juiste snaar te kunnen raken, maar ook op strategisch vlak een zeer vernieuwende aanpak te hebben voor employer branding. Door eerst in gesprek te gaan met de doelgroep en op basis daarvan een EVP te ontwikkelen, ontstaat er een campagne die exact de juiste connectie met de doelgroep maakt."

Vrijheid en flexibiliteit

Tim Meuleman, Director bij C2B, omschrijft employer branding als een “hard groeiend speelveld” waarin de concurrentie steeds heviger is. “Zéker als het gaat om de doelgroep ‘jongeren’, waar veel aan getrokken wordt, is het stormachtig. “Om de juiste connectie te maken, is het dan ook cruciaal om vanuit de doelgroep te denken”, aldus Tim. “In de ontwikkeling van de EVP kwam het belang van vrijheid en flexibiliteit sterk naar voren, twee van de belangrijkste punten waar PLUS als werkgever op focust. Dit gevoel vangen we met deze eerste campagne.” 


Media

Marketing

Economisch