Cheíl Benelux lanceert nieuwe positionering

16-11-2023 (10:51) - Bureaus

Met een nieuwe visuele identiteit en website en veel nieuwe mensen, lanceert Cheíl Benelux vandaag zijn nieuwe positionering: het creatieve bureau voor alle challenger brands of merken die zich zo voelen.

Cheíl Benelux, onder leiding van Tim van der Sijde, Daniel Samama en Tim de Waard, heeft een nieuwe koers en een scherpere propositie gekozen, en richt zich vanaf nu op challengers. Hiermee legt het bureau de focus op merken die het anders doen, conventies doorbreken en hiermee lokaal of internationaal willen groeien. En bovendien: op merken die een geïntegreerde aanpak willen op het gebied van creativiteit, commerce en technologie; van campagne tot winkelvloer en van product tot website.

Nieuw talent

Tim van der Sijde, Managing Director Cheíl Benelux: “Dat challenger-DNA zat altijd al in Cheíl, want het grootste challenger merk daar werken we al jaren voor. Onze klant Samsung staat in de top zes grootste merken ter wereld, maar heeft nog steeds een mindset waarmee ze ideeën en andere merken uitdagen, scherp houden en voorbijgaan. Daarom is het voor ons een fundamentele keuze om ons te richten op merken die -vergelijkbaar als Samsung- een challenger zijn of zich zo voelen. Door deze niche te bedienen geloven we dat we nieuwe klanten en nieuw talent kunnen aantrekken.”

Daniel Samama, creatief directeur Cheíl Benelux: “Challengers moeten nou eenmaal anders geserviced worden, en daar heeft Cheíl al 50 jaar ervaring mee. Dit doen we met een écht geïntegreerde aanpak: wij verbinden data met creatie, offline met online, en campagne met de winkelvloer. Het hele merk wordt als één gezien. Ook dit zit in ons DNA. Sterker nog: Cheíl betekent één. Wij zien alles als één.”

Zichtbaar maken

Tim de Waard, creatief directeur Cheíl Benelux: “Dat challenger gevoel is voor ons alle drie precies de reden geweest waarom we een aantal maanden geleden voor Cheíl hebben gekozen. Het is een netwerkbureau met gigantisch veel potentie die tot voor kort niet altijd volledig werd benut. En nu is het juiste moment om deze kennis en kracht meer zichtbaar te maken in de markt. Onze nieuwe aanpak heeft het vertrouwen van onze huidige klanten vergroot en hiermee willen we nu ook de harten van andere challenger merken veroveren.”

Van der Sijde: “Naast deze herpositionering hebben we de afgelopen maanden ook de infrastructuur van ons bureau grondig herzien, en in korte tijd creatieve samenwerkingen opgezet en allianties gesmeed. Cheíl Benelux is de creatieve hub van het wereldwijde Cheíl-netwerk. We hebben hard gewerkt aan het verbeteren van de samenwerking met alle hubs, zodat we onze klanten lokaal maar ook internationaal beter kunnen servicen. Daarnaast hebben we ons team uitgebreid met ‘next-gen’ talenten die de markt van nu goed begrijpen. Al deze vernieuwingen zijn te zien in onze manifesto-video, op onze website cheil.nl en in onze nieuwe visual identity.”
 


Media

Marketing

Economisch